חיפוש
  • Baity

לפגוש או לא לפגוש?



זרים גמורים נכנסים אל הבית שלכם והופכים אותו לשלהם לתקופה קצרה. האם זה לא הגיוני לפגוש אותם להדרכה קצרה כשהם מגיעים? הרי אחרי הכל אנחנו בעסקי האירוח.


לאורך שנותיי הראשונות כמארח נהגתי לפגוש את רוב האורחים ונדיר שהייתי מפספס אותם ומשאיר מפתח מוחבא. הפגישה נבעה גם מהרצון שלי להקל על האורחים על ידי הכוונה קלה לדירה, עזרה עם המזוודות, שיחת חולין נעימה כדי להכיר אותם ויצירת חוויה אישית יחד עם איקלום נעים ומהיר בבית תוך ציון מספר נקודות שיעזרו להם במהלך השהייה. הביקורות לא איחרו לבוא ורבים ציינו את היחס החם מהמארח האדיב שקיבל את פניהם בנועם.


הייתי מוצא את עצמי לעיתים מתכונן להגעה של האורחים בשעה 15:00 ומתכנן את היום בהתאם. ב-14:45 מתייצב בדירה לפינישים אחרונים, בודק את הטיסה ומגלה שהנחיתה מתעכבת בשעה וחצי. מחליט לבלות את הזמן בדירה כדי לא לחזור לשווא הביתה ולשוב לאחר מכן. לאחר הנחיתה האורחים אינם זמינים בנייד, אך אני מבין שהם כנראה מתעסקים בביקורת דרכונים וכד'. תופס אותם לבסוף ומגלה שהתעכבו עם המזוודות, אך בקרוב הם מתחילים מסע בתחבורה ציבורית וברגל במקום לקחת מונית אל הדירה. בשלב הזה השעה כבר כמעט 17:00 ואני מתחיל להתייאש. "אין בעיה, קחו את הזמן" אני עונה בטון מאופק. בשעה 18:30 מגיעים בהפתעה לפתח הדירה 3 תיירים נלהבים שמעוניינים לקחת את המפתח ושאסתלק במהירות האפשרית.

מקרים כאלה הפכו ליותר ויותר נפוצים לאור העיכובים בטיסות ארוכות או תכניות מוקדמות של האורחים שלא חלקו איתנו. מאחר ואף אחד מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו לבזבז יום שלם רק בקבלת אורחים, החלטתי לעשות פיילוט ולנסות להתקין לוקבוקס בו אשאיר מפתח לאורחים.


אל תניחו שאתם יודעים תמיד מה טוב לאורחים שלכם

לאחר תקופה עם הלוקבוקס ועשרות שעות שהתפנו לי, גיליתי שהביקורות בתחילה לא השתנו מהותית. נהגתי להיות זמין בזמן שבו האורחים צפויים לעשות צ'ק אאוט כדי לצלוח את חבלי הלידה בקלות יחסית ולכן הייתי 'נוכח וירטואלית' במידה מסוימת. דאגתי שיהיה להם הסבר מפורט כיצד למצוא את המפתח ואיך לתפעל את המוצרים השונים בדירה. עם הזמן גיליתי שהשיטה בה לא פוגשים כלל את האורחים הפכה להרגל, והאורחים התחילו להרגיש בנוח להתלונן בדירוג באתר על יותר ויותר דברים. התחלתי להפנים שכשהאורחים אינם רואים את המארח שלהם, הרבה יותר קל להם להביע ביקורת וגם הם נוטים להתייעץ פחות על בעיות שהיו יכולות להפתר בהודעה פשוטה.


סקר שערכתי בנושא במהלך החורף האחרון בדק את הבעיות איתם התמודדו כמה עשרות אורחים בדירות שונות. באופן גורף רוב הבעיות התרחשו בדירות שבהן המארח לא פגש את האורחים. להבנתי כשאורח פוגש אישית את בעל הדירה שמארח אותו, הוא מרגיש חיבור עז יותר אליו ונוטה יותר לשמור על הנכס והאביזרים בו מתוך כבוד. מארחים שמשאירים סל אורחים מושקע ו-welcome letter נחשבים כבעלי גישה מחויבת יותר לעסק האירוח שלהם וחווים פחות תקלות ובעיות בטווח הארוך.


המסקנה הסופית הייתה שלא משנה מה עושים, לוקבוקס הוא חיוני גם עבור השפיות שלכם וגם עבור הנוחות של האורחים. כשנמצאים בנופש אוהבים להיות עצמאיים ולנהל את הזמן באיטיות ולא לרוץ למקום הלינה במחשבה שמישהו ממתין לך שם. היום אני מנסה לחוש דרך השיחות טרם ההגעה אם אני צריך להיות בזמן הצ'ק אין. במידה והאורחים מבוגרים, בעלי מספר רב של ילדים קטנים או כל אדם שניכר שיזדקק לעזרה - אני מגיע לפגוש אותם כדי להקל על הכניסה לדירה. בשאר המקרים ניכר שהאורחים מסתדרים יופי עם מפתח בלוקבוקס וקוד שניתן מראש.


טיפ קטן: גם אם אתם נוהגים ללון במלונות, נסו לפעמים לבחור בדירות אירבנב. אתם תקבלו השראה רבה ותוכלו להיות בנעליים של האורחים שלכם ולראות מהצד שלהם איך הדברים נראים. זה יעזור לכם משמעותית לשפר המון דברים אצלכם.


1 צפיות